Jeg er enig med det synspunkt om honing banen. Men jeg har en anden tage på nogle af de nystartede virksomheder. Det er én ting ikke at vide, hvad værdien proposition er, men det er andre ting at tro på en BHAG. Mange nystartede virksomheder havde stor succes, når folk troede først, at de kunne leve uden denne. Twitter er en af disse eksempler. Også, er der intet galt i at overlappe, hvad en anden gør. Tilstedeværelsen af lignende virksomheder signal om, at der er et marked. Det er nu op til den nye operatør at slå konkurrenterne ved at løse problemet godt. Når Google annoncerede Gmail det var en af de sidste (som nu) webbaseret e-mail, der blev indført. Google vil ikke have frigivet Gmail eller endog søgemaskine, hvis de ville have troet, at andre mennesker allerede er at løse dette problem.
Jeg glæder mig over iværksætterånden i Silicon Valley. Denne nyskabelse motoren er fantastisk. Jeg var ser paneldeltagerne slå op http://anyclip.com på Techcrunch 50 tyder på, at indholdet tilbud er svære at finde. Jeg kunne godt lide svaret: "Ingen troede, at vi ville have en sort præsident en dag". Selskabet erkender, at det er en astronomisk opgave, men belønningen er meget høje, hvis de kan trække, at en off. Vi kender alle historien om Steve Jobs, iTunes, og musikindustrien. Lad os ikke glemme, at vi kan gentage historien kun, hvis vi tror på disse nystartede virksomheder og give dem en mulighed for at lykkes.